Lehmanni-Georgijevi süsteem

Allikas: Kabeliit
Redaktsioon seisuga 20. detsember 2014, kell 09:30 kasutajalt Taivo (arutelu | kaastöö)

Lehmanni-Georgijevi süsteemi (vene-eesti transkriptsiooni järgi Lemani-Georgijevi süsteem) kasutatakse enamasti olümpiasüsteemis peetavatel võistlustel matšivõitja (edasipääseja) selgitamiseks, kui eelnevad partiid pikemate ajakontrollidega (tavakontroll, kiir- ja välkkabe) pole andnud resultaati. Mõnikord kasutatakse seda ka paremusjärjestuse selgitamiseks punktide võrdsuse korral.

Kummalegi mängijale antakse enne matši algust kokkulepitud mänguaeg (reeglina Fischeri süsteemi järgi koos lisasekunditega igale käigule). Võistlejad peavad mängima vahelduvate värvidega kuni võitja selgumiseni, kusjuures iga partii lõpus pannakse kell seisma ja iga järgnev partii mängitakse edasi eelnevast partiist järele jäänud ajaga.